§ 1
Postanowienia wstępne
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających z Produktów cyfrowych oferowanych przez Sprzedawcę i określa zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem środków elektronicznych oraz dostępu i korzystania z Produktów cyfrowych.
§ 2
Definicje
- 1. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- 2. Sprzedawca - osoba fizyczna prowadząca działalność nierejestrowaną pod adresem ul. Kalinowa 95, 80-177 Gdańsk – Droga Ku Zmianie * Edyta Brzezińska
- 3. Klient - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- 4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, zawierająca ze Sprzedawcą Umowę na odległość.
- 5. Umowa zawarta na odległość - umowa zawarta z Klientem bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- 6. Regulamin - niniejszy regulamin.
- 7. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- 8. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny na stronie internetowej (tzw. strona lądowania) podanej przez Sprzedawcę, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez podanie imienia, nazwiska, adresu e-mail oraz numeru telefonu.
- 9. Produkt cyfrowy - dostępna w ofercie Sprzedawcy treść lub usługa cyfrowa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 10. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu cyfrowego zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem środków elektronicznych (e-maila). Przez Umowę Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sprzedawcą
- 1. Adres Sprzedawcy: Ul. Kalinowa 95, 80-177 Gdańsk
- 2. Adres e-mail Sprzedawcy: edyta@drogakuzmianie.pl
- 3. Numer telefonu Sprzedawcy: +48 506 565 564
- 4. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy - 69 1240 5400 1111 0010 7604 6367
- 5. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- 6. Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8:00-16:00 w dni robocze.
§ 4
Wymagania techniczne
Do składania Zamówień na Produkty oraz korzystania z dostarczonych Produktów cyfrowych, niezbędne są:
- a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową (np. Google Chrome)
- b. aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- c. zainstalowany program/aplikacja do odtwarzania video i nagrań audio
- d. aktywne konto na portalu Facebook
§ 5
Informacje ogólne
- 1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w dostępie do Formularza Zamówienia spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Formularza Zamówienia z infrastrukturą techniczną Klienta.
- 2. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty cyfrowe znajdujące się w ofercie Sprzedawcy możliwe jest przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia w Formularzu Zamówienia.
- 3. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- 4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt cyfrowy, o której Klient jest informowany w ofercie oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
§ 6
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- 1. wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
- 2. kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę”/kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
- 3. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 8 pkt 3.
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- 1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
- a. Dostawa za pomocą środków elektronicznego przekazu (grupa na portalu Facebook)
- 2. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- a. Płatność przelewem na konto Sprzedawcy
§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży
- 1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza zamówienia na stronie internetowej udostępnionej przez Sprzedawcę (tzw. strona lądowania)
- 2. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- 3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem na konto Sprzedawcy, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 1 dnia kalendarzowego od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży - w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane.
- 4. Klient otrzymuje informację o zrealizowaniu Zamówienia drogą elektroniczną (e-mailem) po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Sprzedawcy. W e-mailu tym otrzyma instrukcję, jak uzyskać dostęp do Produktu cyfrowego. Wymogiem jest utworzenie/ posiadanie konta na portalu Facebook oraz wysłanie prośby za pośrednictwem portalu Facebook o dołączenie do grupy. Po jej zatwierdzeniu, Klient otrzymuje dostęp do Produktu cyfrowego. Wówczas Produkt cyfrowy uznaje się za dostarczony Konsumentowi.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy
- 1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- 2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu cyfrowego Konsumentowi.
- 3. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- 4. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy. Treść oświadczenia powinna być zgodna z zapisem w załączniku nr 1 niniejszego regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta i załączyć je do e-maila jako plik. Jednak nie jest to obowiązkowe.
- 5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- 6. Skutki odstąpienia od Umowy:
- a. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- b. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności.
- c. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy:
- a. o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przez rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy,
- b. o dostarczenie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od Umowy.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
- 1. Konsument ma prawo zgłosić reklamację dostarczonego Produktu cyfrowego.
- 2. Reklamację należy zgłosić drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
- 3. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- 4. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsumentem - nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- 1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- a. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
- 2. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 12
Administrowanie danych osobowych
- 1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Formularza zamówienia jest Sprzedawca.
- 2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Formularza zamówienia zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13
Własność intelektualna
Produkty cyfrowe będące przedmiotem Umowy między Sprzedawcą a Konsumentem są objęte prawami autorskimi i chronione obowiązującymi przepisami o własności intelektualnej. Wszelkie prawa są zastrzeżone tylko dla Sprzedawcy.
§ 14
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Formularz zamówienia drogą zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.